• Kem Cuti Sekolah 2014

    Pondok Tunjong, Kota Bharu

    ( 100 orang Muslimin/muslimat Umur 11 – 24 Tahun )
    SESI 1 : 1-10 Disember 2014
    SESI 2 : 15 - 24 Disember 2014

    Pengisian
    • Pengajian kitab pilihan
    • Tazkirah dan ceramah motivasi
    • Kursus jenazah lengkap
    • Wirid dan zikir pilihan serta qiamullail
    • Hafalan surah-surah pilihan
    • Tadarrus al-Quran
    • Latihan amali fardhu ‘Ain

    Yuran RM 250 (penginapan/makan minum/bahan kursus)

    Cara Daftar

    Tempah melalui sms

    Taip nama umursesi dan hantar kepada

    Us Nasharudin 0199859887

  • Pengenalan

    Blog ini dikendalikan oleh pihak pengurusan pondok sebagai alternatif kepada portal rasmi madrasah
    www.al-bakriah.com.my

  • Sumbangan Derma

    Kami sentiasa mengalu-alukan sebarang sumbangan berbentuk zakat dan sedekah bagi tujuan kebajikan guru, pelajar dan pembangunan

    Sebarang sumbangan boleh disalurkan melalui akaun tersebut

    1. Tabung Madrasah Diniah Bakriah
    BIMB 03018010098410

    2. Tabung Kebajikan & Pelajaran Pondok Pasir Tumboh
    Maybank 553131002678

  • Facebook/epondok

  • Bakriah Facebook



  • Tazkirah Audio




  • Kandungan Blog

  • Arkib

  • twitter/albakriah

  • Statistik Pengunjung

    • 629,767 orang
  • Tetamu Online

Syarat & Yuran

Syarat Kemasukan

Ø    Antara syarat kemasukan pelajar baru

 

1.    Bersih daripada sebarang jenayah dan kes polis seperti dadah, mencuri dan sebagainya

2.    Datang bersama ibubapa/penjaga atau waris terdekat

3.    Mendapat keizinan untuk belajar terlebih dahulu daripada Tuan Guru Hj Wan Muhammad Mudir madrasah atau pun timbalannya

4.    Bagi pelajar sementara disyaratkan sekurang-kurangnya belajar di pondok ini selama 2 bulan

5.    Bagi pelajar muslimin disyaratkan berumur 16 tahun ke atas tetapi dibenarkan juga pelajar berumur 13-15 tahun dengan syarat mempunyai penjamin yang berada dalam kawasan pondok yang sanggup mengawalnya ( bagi pelajar yang tidak cukup syarat ini sila rujuk pejabat bagi mendapat nasihat untuk belajar di beberapa pondok pilihan yang lain )

6.    Tidak merokok atau sanggup meninggalkan tabiat merokok

7.    Sanggup mematuhi segala peraturan madsarah sepanjang masa

Ø    Kelengkapan Bagi Pendaftaran

1.     Telah mendapat keizinan daripada pihak penguasa tadbir madrasah setelah memenuhi syarat-syarat yang disebut di atas

2.     Telah mempunyai tempat duduk samada kekal atau sementara sebelum mendaftar diri (sila rujuk ajk kawasan atau pelajar )

3.     Yuran pendaftaran sebanyak RM 10.00 dan yuran bulanan sekurang-kurangnya  untuk setengah tahun sebanyak RM 30.00 (keseluruhan RM40.00)

4.     Sila fotostat kad pengenalan atau passport antarabangsa

5.     Sediakan gambar berukuran passport sebanyak 3 keping

6.     Diwajibkan menyerah surat berhenti sekolah atau tempat pengajian terakhir ketika mendaftar diri ( sebarang proses pendaftaran tidak akan dibuat sehingga syarat ini dipenuhi)

7.     Diwajibkan menghantar surat jaminan mengenai akhlak pelajar samada daripada Tuan Imam atau penghulu kampung ketika mendaftar diri

 

Kategori pelajar dan had umur

Madrasah ini menerima pelajar dalam beberapa kategori iaitu

1. Pelajar tetap samada muslimin dan muslimat bujang

2. Pelajar Sementara samada muslimin dan muslimat bujang biasanya terdiri daripada pelajar sekolah, mahasiswa dan pensyarah IPT serta umum daripada kalangan yang telah bekerja tetapi memohon cuti sementara

3. Pelajar Kelamin dan Warga Emas

4. Pelajar tumpang (biasanya pelajar atau penduduk berhampiran pondok yang datang belajar pada waktu luang terutama pagi, petang dan malam)

Had umur

1. Pelajar tetap mesti berumur 13 tahun ke atas dengan syarat pelajar berumur 13 hingga 15 hanya diterima apabila mempunyai penjamin dari kalangan pelajar lama yang mampu menjaganya

2. Pelajar berumur atas 20 tahun ke atas turut diterima jika memenuhi syarat kemasukan yang ditetapkan

3. Warga emas terutama kalangan mereka yang pencen turut diterima belajar selagi mereka mampu berdikari tanpa perlu kepada bantuan penghuni lain untuk makan minum dan belajar

Yuran masuk dan tahunan

Semua pelajar  mestilah  mendaftarkan  diri  kepada pihak madrasah  di pejabat dengan mengisi borang yang  telah disediakan dan menjelaskan yuran  sebagaimana berikut:

1. Pelajar tetap (bujang)

a. Yuran pendaftaran RM 10.00

b. Yuran bulanan RM 6.00 sebulan (setahun RM 60.00)

2. Pelajar Sementara (bujang)

a. Yuran pendaftaran RM 10.00

b. Yuran bulanan RM 6.00 sebulan (paling minima 2 bulan iaitu RM 12.00)

3. Pelajar Kelamin dan Warga Emas

a. Yuran pendaftaran RM 10.00

b. Yuran bulanan RM 3.00 sebulan (setahun RM 30.00)

4. Pelajar tumpang (biasanya pelajar atau penduduk berhampiran pondok yang datang belajar pada waktu luang)

-          Percuma tanpa perlu membayar yuran wajib cuma digalakkan untuk memberi sumbangan

Lain-lain bayaran

  1. Pelajar juga diwajibkan membayar yuran yang dikenakan oleh pihak kawasan yang dihuni  terutama air dan elektrik biasanya RM 10 sebulan
  2. Ada pelajar yang duduk di kawasan yang perlu dibayar sewa tanah RM 15 sebulan
  3. Kebanyakan pelajar muslimin tiada dikena sewa pondok kerana wakaf
  4. Pelajar muslimat , kelamin dan warga emas ada tambahan bayaran mengikut pondok atau rumah sewa yang dihuni

Penginapan dan makan minum

Bayaran Penempatan

  1. Pondok wakaf (kebanyakan pelajar bujang tinggal di pondok wakaf)

a. Percuma untuk tempat tinggal Cuma wajib baiki kerosakan sendiri

b. Elektrik bulanan biasanya RM 10.00

c. Air bulanan biasanya RM 3.00

2. Asrama

a. Yuran asrama mengikut ketetapan pihak pengurusan

b. Yuran makan minum

c. Elektrik dan air biasanya RM 10.00 sebulan

3. Pondok sewa (hampir semua pelajar muslimat, kelamin dan warga emas tinggal di pondok sewa)

a. Mengikut kadar sewa yang ditetapkan oleh pemilik pondok

b. Elektrik dan air mengikut bil semasa

Makan Minum dan Pembelian Kitab

- Pembiayaan makan  minum dan pembelian kitab adalah tanggungan sendiri. Pelajar dan warga pondok diberi pilihan samada memasak sendiri atau membeli makan di kedai sekitar kawasan pondok

338 Respons

  1. 1. saya berusia 43 tahun, berminat mendalami agama, tetapi saya mempunyai seorang anak berusia 4 tahun, boleh tak saya menyewa pondok waqaf , datang berserta anak saya.

    • Assalamualaikum, sy nak berlajar kat pondok ni selama sebulan boleh tak dari A hingga Z ,berlajar mengaji, sy seorang ibu kepada dua anak yg hina lg kerdil….

    • assalamualaikum Pn Haniza..umur sy 26thn..boleh terima lg x pelajar mcm saya…?sy btl2 ingin mencari ketenangan dgn mendalami ilmu agama untuk tempoh 2 bulan…

    • Assalamualaikum..sy nk bljr d sekolah pondok..tpi sy xtaw macam mana nk mohon..

      • sy nak masok ni no fon sy. …01117964752

      • Assalamualaikum sy hendak mencari kelas untuk belajar agama..sy br berpindah dimelaka kalau sy hendak sertai belajar malam di pondak boleh ke…kalau sy hendak belajar macam mana..

    • Assalamualaikum..saya berumur 21 tahun..saya ingin belajar di sekolah pondok..saya berharap Allah akan membuka hati saya untuk ke pondok w/pun saya masih diberi peluang belajar di mana2 IPT..bagi saya,memilih sekolah pondok adalah jalan yg terbaik untuk saya..sungguh,saya inginkan perubahan dalam diri..saya inginkan ketenangan dunia dan bekalan akhirat yg baik..saya ingin mempelajari lebih mendalam mengenai ilmu2 agama,lughah syurga,dan Mempelajari bacaan2 al-Quran serta memahami maksudnya..jadi,adakah sekolah2 boleh menerima saya yg kerdil lagi kurang pengetahuan mengenai agama ini..???bagaimanakah cara permohonannya bg saya yg berstatus perempuan ini..???

    • Macam mana sy nak masuk. Sy perlukan ilmu agama. Ni num fon sy.01119813449 . Plezz tlg sy.

    • assalam..saya berasal dari tloh pahang dan saya mempunyai seorang anak lelaki yg akn berumur 13 tahun….kalu ikut had umur..yg berumur 13 tahun kena ada penjamin..kalu tidak ada penjamin…adakah tidak layak masuk ke pondok ini atau pon sebaliknya??? sila bg pencerahan..

  2. assalamualaikum.. nak tanye sikit.. bulan 2 @ bulan 3 boleh daftar lagi kew..?? sebab nak abeskan exam kat sekolah mnengah biase nie dulu.. dulu dah belajar kt pondok annur.. bahagian tahfiz,, tapi… dah berhenti.. sebab…takde ape2 la.. jadi,, ade brape pilihan belajar kat situ..??

  3. assalamualaikum…sekolah ini ada sediakan untuk perempuan ke??

  4. say nak tanya ?…..bolehkah saya tinggal dan blajar di pondok ini 3 bulan sahaja ..dahn nak menyewa pondok ???say tringin sangat nak blajaq di pondok..

  5. Salam alaik…saya igin bertanya…saya ingin belajar sementara di pondok pasir tumboh kelantan…..untuk datang ke sana adalah saya perlu membawa ibu bapa atau waris? Saya menetap di perak,…kalau boleh saya tak mahu menyusahkan ibu bapa saya untuk menghantar saya ke kelantan….dan saya tiada saudara mara yang menetap di kelantan…namun saya ada sahabat yg ingin turut bersama belajar di pondok pasir tumboh…dia menetap di kelantan. Bolehkan saya datang bersamanya tanpa ibu bapa dan pewaris saya?

  6. Assalamualaikum….

    Saya mempunyai anak berumur 15 tahun…dan ingin menghantar anak saya ke sekolah pondok pasir tumboh…Sebab2 saya nak menghantarnya untuk memperbaiki nilai2 rohaninya dan zahirnya. Pada masa yang sama beliau dapat juga menambah ilmu keagamaan….

    Anak saya tidak liar cuma kekadang disebabkan kawan dan keadaan sekeliling beliau selalu leka …

    Bole ka saya mendaftar anak saya ke sekolah pondok tuan?

    Sekian terima kasih…ibu yang perihatin

  7. Assalamuailaikum….

    Saya berumur 30 tahun dan sdh lama niat dihati utk belajar agama cuma belum bjumpa jalan dan guru.Dgn tegerak ati ini sy mnjumpai web ini.Sy bercdag nk blajar selama 2 bln dulu dan sy terpaksa juga cuti tnpa gaji krn sy adalah kakitgan kerajaan.Sy ingin belaja agama dri A- Z, kalau diizinkan Allah sampai tahap Makrifak..Apalah kiranya jika tuan sudi memberi sedikit nasihat utk sy.

  8. Assalammualaikum…
    boleh terangkan sdikit secara ringkas apa yg dia ajar sepanjang berada di pondok ni..dari segi pemakaian bg wanita bagaimana? wajib berpurdah ke..terima kasih~

    • bljar kitab2 jawi para ulamak terdahulu…jgn risau klu x pndai jawi..slow n steady…
      mlm2 bljar alquran…
      wanita…wajib berjubah warna gelap(hitam,coklat)…ya!!berpurdah…
      pakaian ini waktu berulang alik dari madrasah ke pindok serta waktu kelas shja….

      • salam haniza… saya pengiran norshah dari brunei.. saya nak tanya jika pelajar dari luar negara juga boleh belajar mengaji dekat pondok tempat haniza belajar

      • Assalamualaikum kak haniza, boleh sy dapatkan nombor akak utk tanya lebih lanjut. Email kan kepada saya boleh? muziqque.toons@gmail.com

      • As salam Pn.haniza .. Sy nk msuk bljar kt pondok .. Tp prlu ada basic ke utk masuk pondok nie ye ? Mcm mna pulak kalau tak pandai baca al quran ? Boleh ke masuk ? Harap Pn.haniza dpt balas .. Dan blh tak sy dptkan fb Pn atau no tel ?

  9. Assalamualaikum, saya ingin bertanya cara kemasukan pelajar tingkatan 4. Anak saya sekarang ini belajar di Madrasah di Serkam Darat Melaka aliran tahfiz. Sekiranya saya ingin mendaftar di Pondok Pasir Tumbuh bagaimana caranya?

  10. Assalamualaikum w.b.t . Terlebih dahulu saya memuji akan rahmat ALLAH kerana dengan dorongan nya dapat saya berjumpa dengan Laman Web Pondok Pasir Tumboh , yang pada ketika dulu hanya kenal dengan nama , kini kenal dengan web mung insyaALLAH kenal dengan Tempatnya dan berpeluang menimba Ilmu. InsYaALLAH. Sukacita saya di sini .. hendak mendalami beberapa cabang ilmu dan kaedah ilmu serta menggali warisan kitab2 kuning samaada jawi atau arab.. Dan mungkin saya memerlukan guru2 yang berkaliber dan juga guru yang boleh menunjukkan arah untuk mentarbiah dan mengajarkan segala ilmu2 yang ada di dalam kitab termasuk ilmu alat.. Saya amat berbesar hati jika pihak pentadbiran pondok dapat menerima saya jika . Di berikan peluang InsyaALLAH.. dan Harap boleh memberikan lagi info yang lebih mengenai pembelajaran di sana.. Syukran .. (tel:-0129410279)

  11. assalamualaikum
    sye skrg cuti semester, sye berminat untuk masuk madrasah bakriah..boleh tak kalau sye mendaftar pada 9hb mac ni? sebab sye bru pulang dari sabah?
    yg berharap

  12. Assalamualaikum…sya peljar ipt…sy skang cti semster…cti sye berakhir 31mei ini…sy berminat utk msuk k madrasah bakhriah..krna igin mengisi msa lapang utk menuntut ilmu….. blehkah sya mndftar pada 20apr n???…

  13. Jika sudah berumur hampir 60 tahun boleh ke belajar di Pondok ini?

  14. boleh tak adik sy yg br keluar pusat pemulihan dadah ingin belajar dipondok ini bagi mendalami ilmu agama…..

  15. Assalamualaikum.saya ingin menjadi pelajar tetap di tahfiz ini.apa lagi ya saya kena sediakan?saya berumur 22.

  16. kalau yg xthu apa2 bab agama ni bleh blajar x kat sini atau perlu adew asas dulu?

  17. Assalamualaikum w.b.t bLeh tak sye nk tnye kpd sesiapa muslimat yg nk pegi yg berasal dari kL boleh ke sye nk ikut…sye berumur 22 thn mmg dah lama sgt berniat nk pegi, tapi xdiizinkan lagi krn keluarga sye nak at least ada knLn jga dri kL yg pg bersama insyaALLAH…

  18. Assalammulaikum,
    Saya aziza musa, ingin menghantar ank sulong lelaki saya amar qaayum 15 thn untuk belajar agama di sekolah pondok pasir tumboh selepas exam PMR (insyallah bermula 29/10/2011 – 29/12/2011).
    Saya amat berharap sangat2 anak sy dapat menimbal ilmu bagi bekalan dunia & akhirat.
    Anak sy pernah belajar agama di masjid Kuala Kubu selama 2 minggu (semasa cuti sekolah pd 2009).

    Terima kasih.

  19. Assalammualaikum……saya ingin bertanya bapa saya berumur 74 tahun,
    beliau ingin memdalami ilmu agama dengan belajar di sekolah
    pondok. saya ingin mencari sekolah pondok yang mempunyai
    kemudahan seperti api , air serta makan yang disediakan. kalau
    ada berapakan bayaran untuk serbulan.

    Harap balas

  20. Assalammualaikum w.b.t..
    saya nk belaja kat pondok ni dlm masa sebulan sahaja,boleh ke?nk menambah ilmu agama dalam diri..yang hina lagi kerdil..

  21. Assalamualaikum…. sy berumor 25 taun, bekerja d kl….. Boleh tak sy nk belajar seminggu sebulan tiap2 bulan pada hujung bulan…… Nak brenti keja x boleh, kerana ada tanggungan

  22. assalamualaikum…sekarang saya cuti lepasan SPM…jika saya ingin belajar di sini buat sementara, bagaimana dengan pengurusan?

  23. SESUNGGUHNYA,JASA2 sekalian’akan d balas oleh ALLAH s.w.t d akhirat kelak”indahnya tmpt mu’yg d penuhi cahaya ilahi.INSYAALAH” dgn izin allah,mungkin hamba yg lemah ini. Ingin menimbah ilmu ke situ utk mencari keredhaan ALLAH AZZA WAZALLA…..
    BARAKALLAH….

  24. assalamualaikum… saudara yang masih hamil atau yang mempunyai anak juga boleh mendaftar disini?

  25. Alhamdulillah..
    Dgn pengorbanan tuan guru2,ustaz2,ustazah2 sekalian’yg mengikhlas semata-mata kerna ALLAH S.W.T…sesungguhnya seseorang yg memudahkan insan2 lain mencari keredhaan ALLAH…d akhirat kelak’ALLAH S.W.T akan memudahkan perjlanannya menuju ke syurgawi nya…BARAKALLAH….

  26. Assalamualaikum, anak lelaki saya lepasan SPM. Dia berminat untuk belajar di sekolah sistem pondok ini. Berapa lama (tahun) untuk dia menghabiskan pelajaran di sekolah ini. Dan selepas habis belajar di sini kemana dia akan dihantar. Ada tak disediakan asrama.

  27. assalamualikum.. adakah abg saya berumur 19 tahun diterima masuk ke pondok? selain di Kelantan, ada atau tidak pondok2 yang terdapat di negeri lain??

  28. Assalamualaikum…saya amat cintakan ilmu Allah dan amat berminat beramar ma’ruf nahi mungkar ingin sekali mendalami ilmuNYA secara formal bersemuka dengan ustazah dan ustaz yang bijaksana biar jauh pencarian luas pengalaman,masalahnya saya berumur 35tahun.masih bujang tetapi akibat sejarah kesihatan keupayaan saya terbatas,persoalannya adakah saya diterima?…adakah kemudahan pada yang terbatas keupayaannya dan bilakah sesi pengambilan pada yang dewasa?…JazakALLAH.

  29. Sya Khamaruddin ingin benar sangat belajar di pondok, saya begitu jahil tentang ilmu agama, saya berumur 40tahun…..tolong sapa sapa bantu saya.

  30. no phone saya 017-4467570 Khamaruddin,,,,tolong saya.

  31. Assalammualaikum.. Saya berumur 18 tahun.. Ingin belajar ke sekolah pondok tapi saya tinggal di KL.. Saya nak ambil kelas penuh kalau boleh..

  32. syarat dia bersih dari jenayah , tapi macam mana kalau seseorang tu pernah melakukan zina dan ingin berubah ke jalan yang benar , adakah ianya akan diterima jika ingin memasuki sekolah ini ???

  33. Assalamua’laikum ambo berminat nk blaja pondok,umur ambo 20 tahun,tapi ambo nk belajar selama sebulan boleh ke?

  34. Asslamualaikum..
    Saya Berminat dalam mempelajari ilmu agama,dan bernekad untuk mempelajari agama dgn memasukkan diri dlm sekolah pondok ini,agar diri lebih tenang dan lebih tertumpu!

    Persoalannya?
    saya ingin dduk hanya sebulan(Tumpang),kerana memikirkan akan masuk kembali belajar! cuti semesta
    ada tak sekolah pondok berdekatan dgn Perak!
    harap bg pendapat?
    mencari2 tapi tak jumpe?tiada membuat untuk tumpangan.
    umur ambo 20 tahun.

    terima kasih!

  35. assalamualaikum….
    Adik saya belajar di sekolah menengah harian sebelum ini..Dan sekarang dia lebih cenderung untuk belajar di aliran agama di pondok-pondok…dan pilihannya adalah pondok pasir tumboh…adakah layak untuk
    dia memohon?

  36. Assalamualaikum…umo atas 21 masih dibuka pndaftarannya ke?

  37. Assalamualaikum…masih boleh mdaftar ke?..sy dari sabah…

  38. saya ingin mndalami ilmu akhrat..
    setelah tamat diploma slama 6 bln atau lbih smntara tggu smbg ijazah..
    saya brharap sgt2..
    saya dhagakan ilmu Allah..
    klau bleh nk jdi tahfiz..
    insyallah..

  39. ASSALAMUALAIKUM,USTAZ BAGAIMANA CARA UNTUK MENDAFTAR UNTUK MASUK MADRASAH DINIAH BAKRIAH INI USTAZ.

  40. Ana sekarang ber-usia 56/57 thn, Namun hati dan keinginan terus membara utk menuntut ilmu. Bahkan telah sampai di Kota Bharu Kelatan, dan tidur satu malam di kota tersebut. Henya saja ikhwan yang ana hubungi itu, berhalangan, sehingga tidak dpt.bertemu. Insya Allah, kalau masih ada umur pajang, Ana akan cuba sekali mencarinya.

  41. Assalamualaikum….PONDOK PASIR TUMBOH..kerinduan yang teramat sangat dengan ilmu2 agama..alhamdulillah hdp menjadi lebih tenang bile belajar ilmu agama(ilmu akhirat)..syukur..alhamdulillah..terima kasih ustaz sufian bin hj awang..dengan izin allah ustaz telah byk membimbing sye menuju ke jln yg benar..alhamdulillah….

  42. Asskum…..saya ibu kepada seorang anak bernama nurul nabilah binti mohd roslan,ingin menghantar anak saya ke agama pondok oleh kerana saya nampak nak saya tak berminat dalam berlajar,dan saya sebagai ibu mengambil keputusan untuk dia mendalami agama, kerana itulah yang terbaik baginya dunia dan ahkirat dari pada terpesung kearah yang tak baik.oh ya anak saya berumur 14tahun dan saya cadangkan pada tahun hadapan kami ingin menghantarnya…wasallan.

  43. salam.. blh x pnpm msuk pondok ni… sy umo 20.. sy niat nk brubah dr hdup sy yg bebas… sy nk pelajari ilmu agama….

  44. saya 23thn, saya benar benar mau belajar ilmu agama islam dgn guru2x yg berilmu, saya mau menuntut ilmu allah ini . . Tolong . . Saya benar2x mau . . Ne, no.pon saya 01112650636, alamat saya quarters wargatua, p/s 1197, 90713 sandakan sabah..

  45. sy ingin berubah la..umo 24 thn…bleh x masuk pondok nie…??

  46. salam.. sy Roziana che osman,berusia 23 thun.. sy dri kuala lumpur.. saya teringin sgt nk belajar di pondok,sy ingin mendalalmi ilmu agama.. bagaimana cara sy untuk untuk menghubungi pondok pasir tumbuh.. disini sy serta kn no telefon,0193991036,syukran:)

  47. Assalamualaikum.
    Adakah pihak pondok menerima pelajar semasa cuti pjg persekolahan. Saya sekarang tinggal diluar negara dan membawa bersama saya 2 org anak berumur 24 tahun (lelaki) dan 14 tahun (perempuan). Oleh itu saya bercadang utk menghantar mereka belajar di pondok setiap kali cuti pjg iaitu pada mggu ketiga dec hingga akhir january dan minggu ketiga jun hingga hujung august setiap tahun. Pengetahuan ugama mereka terlalu basic. Saya sgt mengharapkan pertolongan tuan2 dlm perkara ini.
    Terima kasih.

  48. Assalamualaikum saudara mahupun saudari,
    Disini saya mohon cadangan dari pihak semua bagi memberikan cadangan tempat2 pengajian pondok bagi lelaki dan perempuan!

    saya ada adik lelaki dan perempuan yg ingin saya masukkn dalam pengajian dlm menghafal al-quran insyaallah,
    bagi lelaki bersekolah rendah(darjah 3) dan perempuan sekolah menengah (tingkatan 1).

    dengan niat,seorang abg bagi melihat adik2nya berjaya dalam kehidupan,dengan ini saya mohon pihak semua memberi cadangan bagi lokasi2 SEKOLAH PONDOK yg berdekatan dgn negeri PERAK khasnya.

    Terima Kasih :)
    semoga segala amalan kita diterima Allah s.w.t

  49. Assalamualaikum wrt…nak tanya .anak sepupu saya perempuan telah berhenti sekolah baru2 ini…umurnya sekarang 14 tahun..jadi saya ingat ingin menghantar anak sepupu saya ini di pondok tuan/puan ini..boleh kah dalam masa terdekat ini saya menghantar anak sepupu saya ini demi menjaga masa depan nya yang masih muda lagi… budi & jasa baik tuan/puan hanya Allah yang membalas…baarakallahu

  50. assalamualaikum w.b.t …. say berminat untuk belajar di pondok .. jadi, apa kelayakan yang diperlukan untuk masuk…? ilmu agama saya terlalu cetek…harap ada yang dapat membantu… :)

  51. sya berumur 22 tahun ingin belajar lebih dalam tentang agama yang d anut. harapan agar di beri peluang

  52. Saya pelajar lepasan diploma jururawat..saya ingin mendalami ilmu agama..saya teringin sangat..adakah saya boleh menyertainya walaupun hanya sementera..?

  53. Assalamualikum.. Sy berusia 21tahun.. Sy seorang yg jahil.. Sy teringin sgt2 blajar kt pondok.. Tp mslhnye sy xpndai bce al-Quran… Ad x guru2 kt pondok yg bley mngajar mmbace al-Quran.. Sy mahu sgt2 pndai bce al-Quran dan ingin sgt bljar ilmu akhirat..Assalamualikum.. Sy berusia 21tahun.. Sy seorang yg jahil.. Sy teringin sgt2 blajar kt pondok.. Tp mslhnye sy xpndai bce al-Quran… Ad x guru2 kt pondok yg bley mngajar mmbace al-Quran.. Sy mahu sgt2 pndai bce al-Quran dan ingin sgt bljar ilmu akhirat..Assalamualikum.. Sy berusia 21tahun.. Sy seorang yg jahil.. Sy teringin sgt2 blajar kt pondok.. Tp mslhnye sy xpndai bce al-Quran… Ad x guru2 kt pondok yg bley mngajar mmbace al-Quran.. Sy mahu sgt2 pndai bce al-Quran dan ingin sgt bljar ilmu akhirat..Assalamualikum.. Sy berusia 21tahun.. Sy seorang yg jahil.. Sy teringin sgt2 blajar kt pondok.. Tp mslhnye sy xpndai bce al-Quran… Ad x guru2 kt pondok yg bley mngajar mmbace al-Quran.. Sy mahu sgt2 pndai bce al-Quran dan ingin sgt bljar ilmu akhirat…

  54. salam… ada x skoloh pndok dluar klantan yg boleh mngajar tntng mndalami lg ilmu agama…. insyaallah cuti sem tahun dpan sy prgi dlm satu blan @ 2blan….

  55. assalamualaikum.. selepas tamat pengajian di pondok ini.. ke manakah tempat untuk menyambung pengajian?

  56. saya telah berkahwin tetapi ingin menuntut ilmu di pondok pasir tumboh. adakah pondok tidak menerima lelaki yang telah berkahwin?

  57. ini website takda siapa yang jawab persoalan kita…hmmm

  58. salam..saya dari gombak, selangor..umur 18 thn..cuti sekolah akan dtg ni sya sgt2 teringin msk sklh pondok..snbnrnyada lame da..tp x brksmptn n x ramai kenalan,,so, blh x bljr kat pondok selami sebulan?harap ada yg dpt membantu.
    leiyla_chubbiegurl@yahoo.com

  59. salam..umo sy 15 nak msuk pondk sna boleh?? kalu blaja kat sne agak2 bleh blaja smpai ke luar negeri x??

  60. assalamualaikum w.b.t umur saya 32tahun.saya benar2 mahu belajar ilmu agama dan bilakah tarikh pengambilan ini,dan berapakah kos untuk 3 bulan saya berharap sangat2 tuan guru2. ini nombor telefon saya 01129365228 -0109254794.

  61. ingin maklumat lebih lanjut.,

  62. Assalamualaikum saya razak dari shah alam selangor..boleh kah sya belajar di mahad tahfiz ini..sy berumur 22thn lpasan ipt..sy ingin mncri dan mndalami ilmu agama..bagaimanakah sya boleh berjumpa dgn guru yg boleh mmbenarkn sy belajar dimahad ini??

  63. salam . saya na masuk sekolah pondok ni semntara cuti sekolah . tapi syarat kelayakan kne 2 bulan . sy masih brksmpatan utk mrasai sekolah pondok ?

    • x ckup 2 bln pun tapa….datang dulu

    • assalamualaikum…belajar..ilmu..agama…tidak..perlu…jauh2…saya..ada..seorang..ustaz…yang…membuka..skolah..madrasah…untuk..umur…7..tahun….hingga…umur..21…d..sabah..kalau..antara..kamu…semua…yang..berminat..mauh…menghantar…anak…mengaji…dan..mendalami…ilmu..al-quran…boleh..lah..menghubungi..saya..ditalian…ini..(0149567529)NAMA..SAYA..USTAZ..AHMAD..RASYADEE..BIN..ABDUL..RUSDIN..KOTA..KINABALU..SABAH

  64. Assamuallaikum saya bernama Nurul Nabilah ingin bertanya apa kah di pondok ini menerima kiranya saya ingin medalami agama sementara waktu cuti sekolah ini…harap mendapat jawapan segera

  65. assalamualaikum…….untuk budak umur 11tahun macam saye tak boleh masuk ke?saye ni nak masuk sebab saye nak perbaiki akhlak saye,saye nak masuk ni bukan sorang,tapi dengan kakak saye yang berumur 15 dan kakak saye yang satu lagi berumur 17tahun.

    • dtg lah….nty kOl ustazah klu nak taw lebih lanjut……sbb kalu tanya kat sini mmg jarang dpt jwapan……

      Pendaftaran lelaki
      012-9623806 (Ustaz Wan Qusyairi)
      013-2756400 (Hafiz)
      019-9388902 (Setiausaha Agong)
      Pendaftaran muslimat
      012-9975513 (Ustazah Fadhilah)
      013-9943099(Ustazah Hidayah)
      Lawatan atau tesis kajian
      019-9388902 (Setiausaha Agong)

  66. Salam…saya se org bujang umur 50 thn dan akan besara saya ingin belajar agama utk pengetahuan tuan saya tidak mengenal huruf mukkadam boleh kah saya di terima…

    • telefon terus ustaz ni….kalu tanya sini mmg jarang dpt jwapan…….

      Pendaftaran lelaki
      012-9623806 (Ustaz Wan Qusyairi)
      013-2756400 (Hafiz)
      019-9388902 (Setiausaha Agong)
      Pendaftaran muslimat
      012-9975513 (Ustazah Fadhilah)
      013-9943099(Ustazah Hidayah)
      Lawatan atau tesis kajian
      019-9388902 (Setiausaha Agong)

  67. saya baru habis SPM.. dan saya nak masuk skolah pondok ni… saya nak tahu berapakah perbelanjaan yang saya harus bayar bagi semua pembayaran memasuki madrasah ini selama 3 bulan. termasuklah yuran pendahuluan, yuran belajar, pondok sewa dan semuanyalah.. saya seorang perempuan, bagaimanakah caranya untuk saya memasuki sekolah pondok ini. saya harap ada yang membantu menjawab pertanyaan saya ini..

  68. assalamualaikum…sy abdul wafi sy ingin msuk kesekolah pondok utk 6 bulan boleh tak ??…..sy brumur 18 tahun……sy ingin medalami ilmu agama lebih mndalam lg…dn mengenal Allah lebih dekat lg…

  69. sya pelajar lepasan spm.kalau sy nak masuk pondok ini..bila agaknya boleh berdaftar utk 2 bln. bile pembeljarn akan bermula..dan apakah silibus atau ilmu yg bakal sy dpt jika sy mauk pondok ini?harap dpt komen yg memberangsgkn.terima kasih.

  70. assalammualaikum, saya dari johor. umur saya 16 tahun. boleh saya tahu apa teknik dan cara pembelajaran di sini? ada spm atau stpm ke? ataupun cuma belajar kitab dan seumpama dengannya. berdasarkan pengetahuan saya, pondok pasir tumboh memang terkenal dengan pembelajaran berteraskan al quran dan sunnah. boleh saya tahu lebih lanjut tak tentang kemasukan ke pondok nie? hmm, kalau saya satu keluarga hendak belajar di sana, berapakah kos dan adakah penginapan disediakan? harap dapat beri penjelasan. terima kasih.

    • telefon terus ustaz ni….kalu tanya sini mmg jarang dpt jwapan…….
      Pendaftaran lelaki
      012-9623806 (Ustaz Wan Qusyairi)
      013-2756400 (Hafiz)
      019-9388902 (Setiausaha Agong)
      Pendaftaran muslimat
      012-9975513 (Ustazah Fadhilah)
      013-9943099(Ustazah Hidayah)

  71. Asalamualaikum.
    Saya berumur 19 tahun 2012 saya amat berminat belajar bab agama tapi saya kurang langcar baca al-quran boleh-kah saya memasuki sekolah ini.

  72. assalamualaikum . tumpang tnya . masuk pondok ni macam mana yee ? sya berminat nak masuk . harap boleh membantu . terima kasih .

  73. pondok nie tkde cawangan kt ngri perak ke?

  74. assalamualaikum..nk tanya.. saya dah kerja dan saya sangat berminat untuk mendalami agama di pondok ini pada hari minggu..boleh ke? dan pada siapa saya patut berhubung? terima kasih.

  75. assalamualaikum..sy berminat nak belajar kat pondok…sy plajar ipt..klu sy nak masuk blaja mse cti sem sbulan nnti bleh tak?

  76. assalamualaikum… sy brminat sangat untuk mendalami ilmu agama lebih mndalam lagi… jadi macam mana nak memohon sekolah pondok ni?? ape syarat2 untuk memasuki pondok ni??? bile bole mndaftar ye??

  77. macam mane nak mndaftar masuk pondok ni??

  78. As Salam….saya ada baca syarat2 nak mohon masuk kat pondok ni.iaitu tidak mempunyai kes polis seperti mencuri dsb.saya sebenarnya teringin nak hantar anak saudara saya kat sini, tetapi anak saudara saya pernah mempunyai kes polis tetapi sekarang sudah ok dan dia jugak sudah berubah, umur dia 20 tahun.soalan saya bolehkan saya memohon utk anak saudara saya.

    • telefon terus ustaz ni….kalu tanya sini mmg jarang dpt jwapan…….
      Pendaftaran lelaki
      012-9623806 (Ustaz Wan Qusyairi)
      013-2756400 (Hafiz)
      019-9388902 (Setiausaha Agong)
      Pendaftaran muslimat
      012-9975513 (Ustazah Fadhilah)
      013-9943099(Ustazah Hidayah)
      Lawatan atau tesis kajian
      019-9388902 (Setiausaha Agong)

  79. Assalamualaikum,saya bermnat untuk mendalami ilmu agama dan menghafal al Quran.Cuma bukan sepenuh masa barangkali hujung minggu sebab saya bekerja. Saya orang Sabah ( saya sanggup berpindah tempat kerja ). Saya berusia 50 tahun. Mohon komen ust

    • Waalaikumsalam warahmatullah.. Pihak pondok pasir tumboh amat menggalakan dan mengalu-alukan saudari/saudara untuk mendalami ilmu agama di pondok pasir tumboh, di sini kami masih mengekalkan cara pembelajaran cara pondok, iaitu mengajar kitab-kitab tua, dan mengajar secara kuliah.

    • assalam kak Siti Ajar..sya pun orang Sabah & bekerja di Sabah..sya pun teringin mau belajar di pondok ni tp bkn sepenuh masa sbb sya pn bekerja. Kakak sudah dapat belajar di pondok ni? klu nda keberatan..blh share pengalaman/crita? tksh ..sya norhayati 0198098787

  80. assalamualaikum.. sy nak tanya kalau sy nak mendalami ilmu agama dr A smpai Z . maksudnya dr mula2. umur 23, perempuan . dekat mana saya perlu daftar ?

  81. Assalammualikum..boleh ke saya nak blaja kat sana sebagai pelajar sementara selama 1 bulan..sebab lepas practical ade 1 bulan je cuti.

    • telefon terus ustaz ni….kalu tanya sini mmg jarang dpt jwapan…….
      Pendaftaran lelaki
      012-9623806 (Ustaz Wan Qusyairi)
      013-2756400 (Hafiz)
      019-9388902 (Setiausaha Agong)
      Pendaftaran muslimat
      012-9975513 (Ustazah Fadhilah)
      013-9943099(Ustazah Hidayah)
      Lawatan atau tesis kajian
      019-9388902 (Setiausaha Agong)

  82. salam saya berumur 50 thn boleh kah saya diterima..?

  83. ASSALAMMUALAIKUM…

    Saya MOHAMMAD NUR SYUKRI BIN SIRUN ingin memohon untuk melayakkan diri untuk menyertai Pondok Baitul Qurra’ wal Ilmi
    Kampung Paya Rumput Jaya,
    Sungai Udang,Melaka.
    Mudirnya : Ustaz Hj. Zulkifli bn. Hj. Ismail
    b. Madrasah AI-Hasanah,
    No. 236-1, Km. 5, Kampung Padang Temu, 75050 Melaka.
    Ustaz Fuad Ebnu Ali
    Tel : 017-6367400
    saya ingin belajar dari mula sehingga saya fasih tentang ajaran allah s.w.t dan wahyu yang diturunkan kepada para-para nabi allah.. saya bermohon untuk menyertai pengajian islam ini.. Insya’allah saya akan melakukan yang terbaik yang saya mampu tunaikan.. saya harap pihak pengajian ini menerima saya untuk mengenal lagi lebih dalam tentang islam dan wahyu yang diturunkan.. saya bermohon kepada pihak pengajian untuk membenarkan saya menyertai pusat pengajian ini.. saya akan menunggu jawapan pihak tuan/puan..
    jika saya diterima maka hubungilah saya di talian ini..
    MOHAMMAD NUR SYUKRI BIN SIRUN : 0172810084
    sekian,
    saya menunggu jawapan dari pihak pengajian..
    Terima Kasih..
    ASSALAMMUALAIKUM..

  84. assalamualaikum..sy berumur 27 thn..saya betul2 ingin mendalami ilmu agama..saya ingin menjadi pelajar sementara di sana selama 2 bulan.bilakah pendaftaran dibuka & bagaimana untuk mendaftar? terima kasih.

  85. Assalamualaikum… sy ingin menghantar anak perempuan sy yg brumur 14 thn ke sek pondok tp sy tdak tau samada sek pondok masih menerima dan bagaimana harus sy lakukn trlebih dahulu.

  86. Asalammualaikum..umur saya 18 thn..sye x pandai baca quran,sikit jew yg boleh..kat sana kena sewa rumah ke..atau pun dah ada pondok cuma kena bayar bulan ke..saya x ad saudare mare kat sana..cm mana nie

    • Pendaftaran lelaki
      012-9623806 (Ustaz Wan Qusyairi)
      013-2756400 (Hafiz)
      019-9388902 (Setiausaha Agong)
      Pendaftaran muslimat
      012-9975513 (Ustazah Fadhilah)
      013-9943099(Ustazah Hidayah)

      mohon call num ni…persoalan di ruangan ini mungkin tak dibalas…better call ye !!!

  87. Assalammualaikum..saya ingin bertanya..adakah sekolah pondok ni menerima murid yg tidak pandai membaca al quran..xpandai solat.niat saya untk. .belajar syariat…dan mengenal lbh dlm ttg islam…kalau.dizinkan tahun dpn..saya nak msk..nak habiskan diploma..hingga hujung taon nie..kalau boleh nak menuntut 2 thn…di sekolah pondok..

  88. assalammualaikum..umur saya 21 tahun taon nie insyaallah hujung tahun ni saya abis belajar diploma..sy nak perbetulkan syariat..solat n belajar mengaji,dan belajar jawi..sy berniat nak belajar ilmu agama di skolah pondok ni..tahuh dpn jadi pelajar tetap selama 2 thn di sekolahg pondok..adkah sklh pondok ni menirima pelajar yg xtahu sembahyang n membaca al quran..?

  89. assalamualaikum, saya ada niat nak masuk pondok habis STPM hujung tahun 2013, saya ada bebetapa soalan….1)adakah pondok ini menyediakan perkhidmatan mengajar al-Quran secara individu?? 2)adakah pondok ini menekankan penghafalan al-Quran? saya harap pihak pondok sudi memberi maklum balas kepada saya …terima kasih :)

  90. assalamualaikum, saya nk msuk pondok tp saya tidak geti baca al-quran,jawi dan arab …saya nk masuk kerana nk belajar semua itu..saya igin berubah..

  91. asalamualaikom,saya teringin sangat nk msok sekolah pondok

    • Pendaftaran lelaki
      012-9623806 (Ustaz Wan Qusyairi)
      013-2756400 (Hafiz)
      019-9388902 (Setiausaha Agong)
      Pendaftaran muslimat
      012-9975513 (Ustazah Fadhilah)
      013-9943099(Ustazah Hidayah)

      mohon call num ni…persoalan di ruangan ini mungkin tak dibalas…better call ye !!!

  92. assalamualaikum…sya lepsn spm 2012,sy berminat nak msuk pondok ni..nk tnye pondok ni ade kelas hafaz al-quran tak..mohon dibalas

    • Pendaftaran lelaki
      012-9623806 (Ustaz Wan Qusyairi)
      013-2756400 (Hafiz)
      019-9388902 (Setiausaha Agong)
      Pendaftaran muslimat
      012-9975513 (Ustazah Fadhilah)
      013-9943099(Ustazah Hidayah)

      mohon call num ni…persoalan di ruangan ini mungkin tak dibalas…better call ye !!!

  93. saya berumur 21 tahun sekarang. .sedang dalam pengajian di IPT..bolehkah selepas tamat pengajian saya di IPT,saya ingin menyambung pengajian saya sebagai pelajar kekal di al-bakriah?

  94. Salam..sy ibu kpd 3org ank..sy teringin sgt nak bljr agama…sy saudara baru dah 3thn tp masi terlalu byk yg sy x tau ttng agama…ble ke sy bljr kat skolh pondok…ank sy yg last 9bln…sy ingin meminta pndpt dr pihak tuan…wslm

    • Pendaftaran muslimat
      012-9975513 (Ustazah Fadhilah)
      013-9943099(Ustazah Hidayah)

      mohon telefon num ni…kerana soalan di sini mungkin tak dilayan….

      :)

  95. assalmmualaikum. sy mempunyai seorng adik lelaki berumur 17thn yg ingin belajar di sini. boleh sy tahu alamat sekolah pindok ini. terima kasi

    • waalaikumsalam…ni kat kota bharu…
      bila sampai kat kelantan tu ,gtaw je kat org sana kata nak ke pondok pasir tumbuh…insyaallah…ramai yg tahu…

  96. Assalamualaikum.. Saya nak bertanya.. Saya berniat untuk daftarkan adik saya yg berumur 18 baru lepas spm tahun lepas..Lelaki.. Dan mcm mana nak daftar ye?

  97. Salam alaik.
    Saya mempunyai seorang anak perempuan berumur 15thn.saya ingin menghantar anak saya belajar di sekolah pondok tuan.boleh saya dapatkan maklumat kemasukan pelajar tahun baru.
    Boleh kah saya menghantar anak saya belajar pada pertengahan tahun ini?
    Dan bolehkah saya dapatkan nama dan no talipon sekolah ini untuk keterangan yang lebih lanjut.
    Saya amat menghargai sebarang maklum balas dari pihak sekolah tuan.
    Wassalam.

  98. Mcm mna urusan kalau sy nk blajar kt madrasah tuan…….
    Sy seorang yg jahil tntg agama dan sy nk blajr tntg agama….harap tuan boleh memberi tunjuk ajar…klu boleh tlng msj pada no ni…0145066911….
    Sy kurang bkak email……
    Trima kasih…

  99. assalamualaikum..ustaz.saya pelajar IPT akn cuti semester xlama lgi..boleh ka saya dtg mendaftarkan diri pd awal bulan 6 ini.walaupun sya thu madrasah akn bercuti pd 24/jun..skurg2nya sya dapat menimba ilmu mana yang sempat selama 2 minggu tu.walau bgaimana pun saya akan membayar yuran kemasukkan untuk 2 bulan..harap dapat respon segera dari pihak madrasah..

  100. assalamualaikum .. sya na tya , pndftran ni pda bile2 msa atau ade tarikh2 kemasukan ???

  101. Assalammualaikum…sy zaifazlin berumur 23tahun…sy bwrminat untuk mendalami ilmu agama..bagaimana untuk memohon masuk di sekolah ini?

  102. Assalamualaikum… Saya bukan warga negara dan memiliki pasport hijau(dari indonesia) boleh ka saya di terima?

  103. assalamualaikum….blh tak nk thu ape brg yg tak dibenarkan bawak semasa menetap di pondok..cth mcm radio,henpon,brg2 tjm

  104. salam…saya nak sgt msk bljar kat pondok tpi jauh sgt dri tmpt asal…tpi org ckp nak seribu daya tak nak seribu dalih kan..tpi In Shaa Allah klau diizinkan oleh-NYA aq msuk…byak sgt ilmu yg kosong…

  105. salam…..saya berumur 23 tahun…..saya nak berubah kearah kebaikan kerna dosa dosa lalu….nak belajar agama iatu ilmu akhirat….insyaallah….jika izinkan….nak sangat pergi sana…..

  106. assalamualaikum.. saya berhajat untu dftar di sini selama sebulan sementara hbiskan cuti semster bulan julai nanti. tp bagaimana prosedur utk dftar ye??

  107. mengadakan pengajian agama pada cuti sekolah

  108. Assalamualakum..sy berumur 20 thun..sy berasal dr kota tggi.sy ingin masok ke mana-mana sekolah pondok..tp sy tak tau cara…boleh syorkn sekolh2 pondok yg sesuai??

  109. Asalamualaikum…Saya seorang pelajar yg ingin berubah ke jalan Allah kerana….diri saya INI kosong dan penuh dengan masalah dunia….!!umur saya 14..dlm bulan ramadan niey Allah telah pun memberikn hidayah kepada saya…. saya perlukan perubahan yg berkesan Keatas diri saya

  110. assalamualakum..
    saya dgn kwn sy nak sangat masuk sekolah pondok.. tapi kami tak tahu asas bahasa arab. adakah pengajian di sana menggunakan bahasa arab sepenuhnya ?

  111. Asalamualaikum…saya najihah berumur 22 thn…sy nk tny mcm mane nk mohon ye??saye nk tnggl di pondok dlm 2 bln

  112. Sy puan jazee,
    ingin memohon penempatan sek pondok pada anak lelaki saya yang berusia 13thn…
    pada awal tahun hadapan..
    apakah diterima,sebab tak ada siapa yang kenal disana…

  113. Assalamualaikum…sy nk tya belajar di pondok ne ada tempoh max dan min ka?@pihak pondok sendiri yang tentukan tempoh pengajian.

  114. Dgn siapa saya nak hubungi.. lepas raya ni ada kan?

  115. saya,nak tahu mengenai sekolah ini. boleh hantarkan saya beberapa gambar sekolah ini? saya pelajar tingkatan 5 .sekolah menengah saya,bercadang habis sekolah ingin memasuki sekolah pondok. saya tidak faham mengenai keizinan untuk,belajar dan surat jaminan akhlak

  116. Assalamualaikum. saya berhajat utk belajar di sklh pondok pasir tumboh ni, tapi saya tdk tau berbhsa arab dan tdk lancar mmbaca alquran krn sy mengaji setengah jalan masa kecik skrg saya 17 tahun dan merancang utk prgi ke pondok ni slps spm, insyaAllah awal tahun dpn 2014. Layakkah sy?
    -mohon balas soalan sy-

  117. asslamualaikum….saya berhajat untuk belajar di sekolah ini semasa cuti semester…saya cuti dalam 2 bulan..dan pertanyaan saya bolehkah saya datang tampa ibu bapa atau waris saya?
    -mohon balas mesej hamba Allah yang ingin mendalami ilmu agama-

  118. assalamualaikum..ana nak tanya,kalau ana nak duduk di pondok untuk belajar dan mengulang quran di pondok ini selama dua atau tiga minggu,adakah ianya dibenarkan atau tidak?
    `mohon penjelasan,syukran kathir~

  119. Asslmualikum..sy sorg ibu yg mpunyai puteri 1 3bln..blh kah sy mbwa ank..sy ingn sngt bljar ttng islam..dn ingt tngnkn jiwa..sy ahli muslim br..dn sngt ingn bljar

  120. assalamualaikum.. Puan sy s’0rg ustazah.. Nk daftar msuk bg cuti sementara.. Brminat sgt.. Minta hubungi sy 0192179194/0133011773

  121. sy ingin mendalami ilmu agama.. Krn sy skrg mgajar dselang0r.. Mh0n pengenalan lebih lanjut.. Sy hrp lps ni blh sy kembang kan ilmu sy pd ank2 murid sy.. Mh0n dpt panggilan dri tuan puan..019217919/0133011773

  122. Salam…sy mahu mencari ilmu agama..mcm mane sy mahu memohon dipondok

  123. assalam..sy nurul afifa mazlien,, sy nk tnye,xpe ke lau sy bljr pondk untk smtre wktu.. lepas exzm pmr 2013 nie dlm bln 11 ?? n sume kaum hawa wajb pkai jbh htm n berprdh ke?

  124. Saya berhasrat ingin belajar membaca al-quran(asas pengenalan), bolehkah saya belajar di sana, bagaimana caranya dan siapa yang patut saya temui?

  125. sya brumur 13 thun bleh kh msuk

  126. Assalammualaikum..sye afi..brumur 18..sye mmg trcri2 entri ni..klau bleh sye nk sgt mnuntut ilmu agma kt sni..jika d izin kn pnjaga insyaallah sye akn dtng brhjrah d sna..

  127. Assalamualaikum. Bulan sebelas ni saya dah mula cuti semester.jadi saya ingat nak masuk pondok ni untuk 2bulan.saya nak tahu macamana cara untuk mendaftarkan diri ke sana . Saya bersama dengan 2orang lagi rakan saya .

  128. assalamualaikum saya mahasiswa brcadang nk mngaji al-quran d pondk pasir tmbh… bercadang nk mengaji 1bulan setengah cukup dgn cuti sem sy..blh kah mcm tu??? blh kah selama masa 1bulan setengah mengaji dari A smpai Z…??

  129. Salam.Ada no tel x.mcmana saya nk uruskn pendaftaran untuk warga emas

  130. salam tuan..sy dr melaka..sy nk bertanye kalau adik sy hndek mendaftar di sekola tuan..berapa lme tempoh mse pndaftaran…
    sebabnya kami dr melaka…melalui syrat kemasukan…sy harus mndapatkan keizinan ustz di sane…ade no fon derect ke ofice tuan tak??

  131. Tolong sy,sy sgt2 memerlukan..ambil n0 sy ye..sy nk pndi mengaji mcm org lain..0175520454..

  132. assalammualaikum… ade no tlefon x? senang skit nk brurusan

  133. Assalamualaikum , ingin bertanya , boleh kah salah seorang sahabat saya berasal di singapura , bertattoo , dan jahil ..ingin mendalami ilmu agama dan bertalaqqi di pondok pasir tumboh dengan keinginan yang begitu tinggi ? Jika boleh , sila beri pencerahan di email saya nuratibyan@gmail.com

  134. Assalammualaikum . Maaf nak tanya kalau yang berniqab boleh ke ?

  135. Assalamualaikum , ingin bertnya , pelajar yg bru dafter masuk tu tiggal dmana ? asrama ke pondok ? skirara dbri pilih kalau di pondok limit brpe orang ?

  136. salam. . .sy ingin brhijrah. . .dh lma sy tringin nk mnnt ilmu ditmpt cmni. . .ad shbt sy di fb syorkn skola ni. . .blh bg no.telefon. . .t sy hbgi tok tnya lbh lnjut. . .

  137. assalamualaikum. maaf, saya nak tanya kalau belajar mengaji dalam masa 2 minggu boleh ke? time cuti semesta.

  138. saya pernah belajar disana..pergi sja kesana utk dftr..boleh saj utk tempoh 2minggu..

  139. Pelajar yg d hantar oleh jab kebajikan atas sokongan ibu bapa kerana menjalankan khidmat sosial juvana , adakah d terima belajar d sana ?

    • Salam En Sharuddin, jika Encik masih mencari dan berminat utk menghantar pelajar khidmat sosial juvana, saya ingin mencadangkan Maahad Tahfiz kami di Semenyih. Saudara boleh hubungi saya, Hafiz di no: 019-7551003. Terima kasih.

  140. Salam,saya dari kedah,saya berminat nk belajar disini utk tempoh sebulan,ada sesiapa yg nk pegi sama sama x ,tel saya 0135347592

  141. assalammualaikum wbt…sy berumur 31 tahun dan ingin mendalami ilmu agama islam ni,nk belajar agama lgi krn sy merasakan sy msh bnyk kekurangan dlm bidang agama islam,sy juga berasal dr Sarawak..blh ke sy memohon untuk belajar di sekolah pondok tuan??

  142. assalamulaikum saya berusia 11 tahun saya ingin belajar di pondok ini.bagaimanakah bolehkah saya memasukinya.dan bagaimana caranya

  143. assalamualikum, saya nk belajar membaca al quran sehingga boleh membaca sendiri, brpa lama masa yang saya perlu ambil? macamana caranye saya nk mendaftar di sekolah ni?saya perlu tinggal di sana ??

  144. Assalamualaikum w.b.t
    Saya ingin bertanyakan bagaimana cara sekiranya saya ingin mengaji di sekolah pondok? Blh beri alamat yg terdekat sekitar kuala lumpur?

    • Salam Saudara Hafizie, jika saudara masih mencari dan berminat utk mendalami ilmu agama, saya ingin mencadangkan Maahad Tahfiz kami di Semenyih. Saudara boleh hubungi saya, Hafiz di no: 019-7551003. Terima kasih.

  145. askm ustaz. adik perempuan saya boleh tak sekolah sana untuk menghafaz al quran. dia umur 16 tahun.

  146. Saya ingin mendaftar Anak saya berumur 16 tahun ke sekolah pondok ini, boleh saya dapatkan no telefon yg boleh saya hubungi & alamat sekolah pondok ini.

    Ini no saya, 0124200771.

    Pn Saida

  147. Saya org sarawak teringin nak masok rumah pondok ….ingin nak sangat2

    • Salam Mohd Shahril, jika saudara masih mencari dan berminat utk mendalami ilmu agama, saya ingin mencadangkan Maahad Tahfiz kami di Semenyih. Saudara boleh hubungi saya, Hafiz di no: 019-7551003. Terima kasih.

  148. sila hubungi pihak pondok atau telefon,

    Pendaftaran lelaki
    012-9623806 (Ustaz Wan Qusyairi)
    013-2756400 (Hafiz)
    019-9388902 (Setiausaha Agong)
    Pendaftaran muslimat
    012-9975513 (Ustazah Fadhilah)
    013-9943099(Ustazah Hidayah)

  149. assamualaikum ,sy berumur 21 tahun, niat hati sy nk bljar mengaji quran nk bljar sembhyng dgn betol .sy hjt dlm bln 3 atau 4 nk msuk . bleh ke sy nk daftar skarang?

  150. Assalamualaikum, Kak…sya dgn shabat sya tringin sgt nk mndalami agama Islam…kami brdua brumur 19 thun dan berasal dari Perak…adakah kami msih layak utk memasuki sekolah trsebut…terima ksih…^_^

  151. salam, saya pelajar ipt dan dah nk habis belajar dalam tengah bulan 3 ni. lps ni ingt nak blajar kat tmpt ni dalam 2 atau 3 bulan, pendaftaran masih dibuka tak masa tu? skrng tgl di kl, sy baca entry kt atas ckp kne bwk mak ayh klau nak mndftr di situ, sy xnk mnyushkn mak ayah sy utk dtng sna hantarkan sy. blh tk sy dtng sndiri?

    • Salam Azrill Shah, jika saudara masih mencari dan berminat utk mendalami ilmu agama, saya ingin mencadangkan Maahad Tahfiz kami di Semenyih. Saudara boleh hubungi saya, Hafiz di no: 019-7551003. Terima kasih.

  152. Assalammualaikum.. Sy mmg bermnat nak belajar agama dengan lebih mendalam.. Tapi komitmen xmgizinkan… Insyaallah satu hari nnti sy akan belajar agama yg lengkap.. Sy mlu jadi islam hnye dlm ic :'( sg dduk di rwg slgr. Mungkin ke klau sy dtg jika mmpunyai masa lapang?tlg bg tau sy di email @ call di 01123723822

  153. assalamualaikum…saya pelajar spm 2013 dan skrang sdg menunggu result spm, boleh ke klau saya daftar awal bulan februari dan berakhir pertengahan bulan 2014, sebab nanti result spm dh nk kluar. Dan mcm mana harga yuran dlm 1 setengah bulan? dan klau x bwak parents x pe ke/ saya nk daftar seniri, sbb x mau menyusahkan parents yg sibuk dgn business di oversea dan saya hanya ingin bawa kewangan yg skadar mencukupi utk belajar hidup susah dan berdikari.

    Boleh ke pelajar berketurunan melayu-American blaja di sini yg berwajah kacukan dan memiliki wajah yg boleh mendatangkan fitnah?
    ape bezanya asrama dgn pondok, klau bley saya nk yg paling daif nk blaja pengalaman hidup susah.

    • assalamualaikum….bgaimana dgn pakaian pelajar lelaki?
      Adakah dibenarkan memakai seluar jeans/slack/tracksuit masa dlm pondok atau luar pondok?
      Atau kena berpakaian jubah sahaja 24 jam?
      Adakah makanan disediakan?
      Adakah waktu pagi wajib bangun awal utk qiamulail?
      Waktu petang selepas asar ada aktiviti apa?
      Bank Islam yg paling berdekatan berapa jauh/dekat dgn kota bharu,kelantan?

    • Salam Michael Khairul Ervan, jika saudara masih mencari dan berminat utk mendalami ilmu agama, saya ingin mencadangkan Maahad Tahfiz kami di Semenyih. Saudara boleh hubungi saya, Hafiz di no: 019-7551003. Terima kasih.

  154. asalamualikom sy 70peratus lumpuh nak tinggal d pondok.ingin belajar ugama.boleh @ tidak. ingin tahu.terima kasih

  155. asalamualikom sy 51th 70peratus lumpuh nak tinggal d pondok.ingin belajar ugama.boleh @ tidak. ingin tahu.terima kasih

  156. Saya seorang umat yg amat jahil sy mencari tempat tok sy mencari keindahan islam…

  157. salam sejahtera ke atas kamu dengan rahmat allah.

    syukur alhamdulillah! sukanyr hati ana ramai yang berminat utk masuk ngaji dpondok utk mdalami pngajian islam disamping mnyucikan jiwa, allah itu maha pengampun dan selagi kita masih bnyawa, pintu taubat masih terbuka buat kita, jangan tangguh3 lagi untuk memohon ampun pada allah dan seisi manusia.
    subhanallah!

  158. ana pun bcadang nok mnyambung pengajian dpondok pasir tumboh, (lebih afdal dgn berguru). ana ingin tumpu lebih pada ilmu tafsir dan hadis. dgn izin allah bulan 3 (2014) ni ana nok mdaftar diri. tetapi, itu jika allah izinkan ayah ana sihat sepenuhnyr. doakan mudahan ayah ana cepat sembuh yr?
    tkasih kpd puan haniza dan sahabat2 yang banyak memberi respons dan maklumat tambahan d dalam blog ilmiah ini. bagus3. pujian kembali kepada allah.. =) namun rencana allah sudah tentu maha hebat. jika tidak d dunia, mudahan kita akan bertemu lagi d kampung akhirat yg kekal abadi, aamiin, dengan izin allah…subhanallah!

  159. disini ada sijil karh dan apa peluang kerjaya atau peluang sambung belajar selepas tamat pengajian disini…

  160. Assalamualaikum.. says Berumur 27berminat sangat nk Mendalami
    Lg ilmu agama.. bgaimna cara nya untuk saya mndaftar.. trma ksih..

  161. assalamualaikum. saya nak daftar. macam mana ?

  162. Assalamulaikum W.B.T.. Saya Hasan Basri Hashim dari Sandakan,Sabah. Disini saya ingin membuat pertanyaan kepada Ustaz, saya sekarang berumur 37thn dan sudah berkahwin serta mempunyai perniagaan sendiri. Saya dan isteri saya berminat belajar ditempat Ustaz. Boleh tak kami berdua suami isteri belajar di sana dan bagaimana serta syarat-syaratnya. Untuk makluman Ustaz kami berdua belum mempunyai anak dan bercadang tinggal bersama sekiranya kami dapat belajar di sana.. Insya Allah.. Wassalam.

    • Salam En Hasan Basri, jika En Hasan masih mencari dan berminat utk mendalami ilmu agama, saya ingin mencadangkan Institut Tahfiz kami di Semenyih. Saudara boleh hubungi saya, Hafiz di no: 019-7551003. Terima kasih.

  163. Sy nk masuk.

  164. Assalamualaikum
    Saya nak tanya jika bekas anak bina inabah boleh ka belajar di ranapondok ni

  165. Assalamualaikum
    Saya nak tanya jika bekas anak bina inabah boleh ka belajar di pondok ni,,,, saya masih mencari tempat dalam usaha pulihkan adik saya,,,,tolong saya berikan info,, terima kasih

  166. assalammualaikum …. saya dan seorang kawan saya berminat hendak belajar ilmu agama .. kami ni merupakan mahasiswa di sebuah ipta … kami Merancang mengisi masa cuti sem ini untuk menuntut ilmu agama …tapi kami hanya mempunyai cuti selama 3 minggu sahaja …. kami berharap Ustaz dapat menerima kami … sebelum ni , kami terkejar-kejar akan keseronokan dunia..kami masih remaja dan kami sedar kami perlu memperbaiki diri untuk mengharungi dugaan dunia yang semakin mencabar kini … kami berharap ustaz dapat menerima kami … InsyaALLAH … ALLAH akan memberi balasan yang baik untuk orang yang membantu saudara seagamanya …aamiin

    • assalamualikum.saya haslina saya nak sangat belajar tentang agama selami ini saya tak pernah megenal islam ayah saya cina mak siam masuk islam tetapi tak pernah tau apa itu islam keluarga saya dah terpesong jauh saya nak megenali islam lebih dekat..

    • assalammualaikum. sy sangat tertarik untuk mendalami ilmu agama di sini.

    • Salam Luqman, jika saudara masih mencari dan berminat utk mendalami ilmu agama, saya ingin mencadangkan Maahad Tahfiz kami di Semenyih. Saudara boleh hubungi saya, Hafiz di no: 019-7551003. Terima kasih.

  167. Assalamualaikum..sy bercadang nak belajar di pondok, siapa2 yg berpengalaman boleh beritahu pakaian apa yg perlu sy bawa utk belajar di sana..mgkin jubah ke, atau apa2 sahaja..terima kasih..:-)

  168. Assalamu’alaikum. . Saya ibu tunggal 37 tahun, anak seorang ppuan 13 tahun. . Sgt2 berminat nak belajar Alquran di sekolah tahfiz ni.. boleh kah saya dengan anak saya belajar Alquran di sana bersama sama? Tolong tel saya di 0169007931

  169. Saya berminat utk belajar d pondok tuan..ada kemudahan makanan dsediakan? Jika sakit hospital mana yg berdekatan utk dapat rawatan?

  170. saye nak blja kat sch pondok . klau tetapdlam brape tahun? sy nak sgt mndalami ilmu agame .

  171. assalamualaikum, saya seorang plajar brumur 15 tahun dan saya mempunyai niat untuk mndalami ilmu agama di sekolah ini usai sahaja saya habis menduduki SPM pda tahun 2016 di sekolah saya skarang. saya ingin belajar disini selama 1 tahun mungkin 2 tahun sebelum saya benar2 sedia untuk menyambung plajaran di universiti kelak, kerana saya ingin benar2 sedia untuk menghadapi dugaan dan cabaran apabila dewasa kelak.

  172. Assalam,sye brminat untuk masuk ke pondok no ,sye nk blajar mngaji dn ingin blajar lbih mndalam tentang ajaran Islam.

  173. assalamualaikum saya berusia 18 tahun sye teringin nk belajar agame sementara tunggu surat twaran , boleh tak sye masuk ke sini ?

  174. disana belajar selama bpe bulan ye?

  175. Assalamualaikum .. sy mahu belajar di pondok dlm bahagian tahfiz (sementara), sy berminat sgt2 .. sy mahukan bimbingan daripada kamu semua .. 0139254104 … itu no.phone sy …

  176. Assalamualaikum
    Cik saya nak datng seminggu dua kali boleh sya ni pekerja 18tahun umur saya nak mendalami ilmu agama boleh x email saya hantar jwapan 0104233643

  177. Saya rasa berminat nak belajar mengaji dan belajar mendalami agama…klau boleh saya nak menyewa asrama waqaf disana yg berhampiran tempat belajar…saya dah berkahwin punya anak seorang.

  178. Saya rasa berminat nak belajar mengaji dan belajar mendalami agama…klau boleh saya nak menyewa asrama waqaf disana yg berhampiran tempat belajar…saya dah berkahwin punya anak seorang. No tel: 0129299909

  179. assalamualaikum.. saya berusia 31 tahun mualaf berada di Filifina dan berkerja di sini. Boleh kah saya mengikuti sekolah pondok ini hanya untuk sementara waktu sahaja selama 2 minggu pada bulan Ramadhan ?

    nur

  180. Asslmualaikm,sy b’umur 20 thun.. Sy ingn sgt bljar d skolh pondk.. Sy ingn m’dlmi lgi ilmu agma espcially bljar m’bca al-quran.. Bgaimna ingn m’mhon? Nie no hp sy 0145658263

  181. Assalamualaikum .. Saya mohd zaid 23 tahun ingin sangat belajar agama . Menunaikan kewajiban seorang yg beragama islam . Mohon bantu saya secepat mungkin . Ikhlas dari hati saya ingin mendalami agama . Ni no saya .. 0173622021..

  182. Sy bminat nk blajar mgaji dri a n z dsini di ajar x?? N pondok ni kat mana ni no tipon sy 0107052534

  183. assalamualaikum…
    saya kaum muslimat yang berumur 20 tahun dan berasal dari sabah. saya berminat untuk mempelajari ilmu agama, mengaji al-quran dengan lebih mendalam lagi.
    macamana saya nak masuk ke sekolah pondok ni…?
    saya nak jadi pelajar tetap di sekolah pondok ni.

  184. Assalamualaikum, saya umur 21 thn, siswa universiti, nak belajar baiki bacaan quran dan hafazan sikit.. kalau boleh nak ada asrama, sbb saya bkn org kelantan…. ada ke pakej sebulan?? Sbb cuti sem saya x lama, berapa ye bayarannya?

  185. Assalamualaikum, saya berminat nak belajar di pondok, cuma impian saya dari kecik saya nk hafal alquran, ade tak bidang tahfiz di pondok ni? Umur dh 22 tahun, tp masih mempunyai impian tu, mohon doanya semua. InshaaAllah, mungkin dok lame. Sekitar 2 bulan lebih gitu je lh, biiznillah. Syukran :)

  186. saya fatezan bin paiman , saya jahil tentang sembahyang, dan tak pandai tentang agama saya berumur 33 dan ingin bertaubat tapi tak pandai, saya tak tahu di mana dan bagai mana saya nak mulakan nya ,saya tak tau nak berjumpa sapa,tapi saya ingin bertaubat.

  187. As salam saya mempunyai ansk berumur 13 tahun. Saya bercadang menghantar anak belajar dipondok tuan. Anak saya san

    gat lemah mengaji dan pelajaran. Boleh tak pihak tuan menerima permohonan saya

  188. Assalamualaikum .. Saya berumur 18thn dan ingin blajar d skolah pondok ni
    dlm masa tdekat ni. Klu ble bulan ni jugak. Mcm mn sy
    nak mndftar? Ni no fon saya 0148681040. balas

  189. anak saya 12 tahun saya nak minta guru ajar dirumah

  190. Saya mempunyai anak lelaki yang berusia 18 tahun ingin menghafaz alquran. Adakah anak saya ini boleh mendaftarkan diri ke sekolah pondok ini. Ini nombor talipon saya 013 3501089

  191. Sya bermnt utk bljr di sekolh pndok itu impian yg sya impikn selama ni

  192. assalammualaikum. . .saya syikin berumur 19 sekarang saya menuntut di ipt. . saya berminat untuk menjadi pelajar sementara,saya tidak pandai mengaji dan saya ingin belajar mengaji. . .bulan 10 nanti saya akan bercuti semula dan kalau boleh saya ingin menjadi pelajar sementara. . .nie no saya 0142608741

  193. Assalamualaikum saya berumur dalam20 thun saya memang nk mendalami ilmu agama,boleh ajar saya mcm budak tk thu apa2 dan sampailah sya pandai dalam selok belok islam…

  194. Assalamualaikum..saya seorang pelar ipta dan berminat mendalami ilmu agama.. sekarang bercuti 3 bulan ( tak amek short sem).. berminat belajar selama 2 bulan di pondok..bila saya boleh daftar masuk pelajar sementara? Saya mulakan belajar di ipta pada bulan 9

    • Salam Abdul Qudus, jika saudara masih mencari dan berminat utk mendalami ilmu agama, saya ingin mencadangkan Maahad Tahfiz kami di Semenyih. Saudara boleh hubungi saya, Hafiz di no: 019-7551003. Terima kasih.

  195. Assalamualaikum…macam mana nak mohon kemasukan ke pondok ini?

  196. saya ingin mengubah kehidupan keluarga saya ke jalan yang diredai allah, saya sudah berkhawin 5 tahun dan mempunyai 2 org cahaya mata, 5th dan 2th, kehidupan keluarga kami seperti keluarga yg lain, saya dan isteri ingin mendalami ilmu dan ajaran islam, bolehkan kami membawa anak2 kami? ada tak kelas untuk kanak2 seusia mereka.

  197. assalamualaikum, sy berumur 21 thn ingin bljr tntng agama utk mengisi cuti sy slama 4 bulan sblm smbg pengajian. di sini sy ingin blajar ilmu bermula dari asasnya lg, sebelum ni sy dah pergi ke pejabat di pondok pasir tumbok tapi pejabatnya tutup. dan hari ni, sy ade pergi lg tp pejabatnya dah tak buka sehingga bulan ogos. sy agak terkilan bila cuti kali ini pon sy tak dpt memasuki pondok. saya mmg teringin sgt nak mendalami ilmu agama tetapi byk kenkangannya. jadi, selama cuti 4 bulan ini, sy ingin memanfaatkan dgn sebaik-baiknye dgn pengisian agama. mohon bantuan ye. kalau tak dpt masuk pondok pasir tumboh pon tak apa, sy mohon bantuan utk pilih pondok yang mampu mengajar sy bermula dr asasnya nye. nie no sy, 0138664231

  198. Saya camellia dari kuching sarawak. Saya berminat nak belajar mengaji bersama adik perempuan saya. Tapi saya dah lupa macam mana nk mengaji. Umur saya 36 tahun dan adik saya 18 tahun. Saya nk mencari rumah sewa di kelantan kerana mahu belajar mengaji di sana. Boleh tak kami mendaftar belajar mengaji disana? Ini nombor hp saya 01133013445. Diharap saya dapat jawapan dgn segera.

  199. Assalamualaikum,.
    Boleh sY belajar d sana?
    Sy ingin mnyelami ilmu allah sy tidak tahu hal2 agama.,sy malu pda kwn.
    Kalau boleh sy nk pergi belajar mungkin selama 4-5 tahun.,
    011-12501931 ini number sy.
    Suhaimi 22,
    Langkawi

  200. Saya berumur 18 tahun . Saya tertarik untuk belajar agama . Saya betul-betul merindui Allah . Saya nak dekat denganNya . Harap komen saya diterima.

  201. Assalammualaikum… sy bminat untuk blajar mngaji, tp x tau mcamana nk mulakan nya.. sy mmg da lama x pegang al quran ni… sy berumur 35 thn, ibu tunggal yg mpunyai seorg ank llaki yg brumur 8 thn.. ank llaki sy ni pandai agama.. sy ingin kembali ke jln Allah… bantu la sy…

  202. Saya berminat nk mngii mase terluang ini dgn bljr di pondok. ..sementare mnunggu panggilan belajar…umur Sy 19 tahun..

  203. Ni madrasah dkt area mana eh?

  204. Assalamualaikum.
    Saya muti’ah. Saya sangat berhasrat tuk belajar di pondok. Dan saya simpan hasrat saya ini sudah lama, semenjak sekolah menengah lagi. Sekarang saya berumur 21 tahun. Saya berharap sangat dapat masuk pondok pasir tumboh sebab saya ingin mendalami agama. Saya ingin berubah, ubah cara hidup saya, ingin berdikari sendiri. Bagaimana ya cara pendaftaran? Apa yang perlu saya bawa? Persiapan ape yg perlu yang saya lakukan??

  205. Ingin mengikuti kelas al-quran dewasa

  206. Sy ingin bljr agama lbh dkt lg . Klw blh tlg email kan butiran2 yg yg ptt sy hubungi .

  207. Assalamualaikum. Saya berumur 20tahun dan berasal dari sabah, saya berminat untuk memasuki sekolah pondok walaupun saya mempunyai peluang untuk melanjut kn pembelajaran di IPT. nak tumpang tnya bagaimana nak daftar?

  208. Asalamualaikum saya nurhafizah.saya ingin belajar medalami ilmu agama,saya janda, adakah saya boleh belajar di sekolah pondok,walaupun saya Ada status

  209. Asalamualaikum saya nurhafizah.saya ingin belajar medalami ilmu agama,saya janda, adakah saya boleh belajar di sekolah pondok,walaupun saya Ada status Dan sya tidak pandai mengaji,saya banyak buat dosa2 didunia Dan saya ingin balik ke pangkal jalan

  210. Assalamualaikum kepada yang berkenaan..Saya berumur 33thn,bujang tinggal di klang..Saya ingin mengetahui adakah saya juga layak belajar di pondok tersebut utk mendalami ilmu agama.. Dengan rasa rendah diri ,saya ikhlas ingin belajar bsungguh2..Saya mohon agar pertanyaan saya dapat dijawab.. Saya benar2 ingin belajar..Terima kasih

  211. Assalamualaikum….boleh saya tahu kat mana sekolah bekenaan ????tolong hubungi saya segera NO-0178042534/0128583997…jawapan anda amat saya hargai…

  212. Assalammu`alaikum sy 28 thun
    menetap di kuala lumpur…sy betul2 nak mendalami ilmu agama..
    sy mohon bantulah sy…untuk perbaiki diri..boleh sy tahu dekat mana y sy boleh belajar

  213. Assalam ust… Sy ingin mghantar ank sy ke tmpt ust,bagaimana caranya?
    2)Anak sy ni ada masalah disiplin di dekolah,bolhkh sy mghantarnya ke tmpt ust?

  214. assalamualaikum… sye berumor 20 thun..lelaki . mcm mana nak mohon masuk ke sekolah pondok yee. sye dah boleh mengaji cume nak memperbetulkan lagi tajwid bacaan sye..

  215. assalamualaikum..sy berumur 21 thn..bagaimana ye nk daftar utk belajar sepenuh masa di sana??

  216. Assalammualaikom w.b.t sy brumur 28thun.bujang.sy ingin belajar mengaji A-Z dan mempelajari ilmu agama.adakah sy boleh belajar di sini.harap tuan dpt memberi penjelasan..ni no fon sy 0134241459

  217. assalamualikum….bole ke saya ni tak pandai baca jawi nak masul sekolah pondok?😭🙇

  218. saya syazwani..sya umar 19..saya berminat nk msok belajar mengaji ,dan membetulkan akhlak..saya nk bljar selama 2bulan.bley tak belajar dari A smpai Z..tq

  219. Assalamualaikum .. Sya sitinoor rahim .. Sya teringin skali nk beljar solat .. Sepanjang sya abis sekolah sya dh xpernah solat , mengaji pun xpernah .. Senang cter sya mg x thu baca al Quran .. Tlong sya x ? Sijil berhenti sekolah sya pun dh ilang mse banjir di Kluang dulu .. Jdk kalau sya nk daftar blh x bwk ayah nan photostep kad pengenalan Sje .. Sya hrap tuan/puan dpt bantu sya ..

  220. salam. . saya nak sangat2 masuk sekolah pondok. . macam mana caranya saya nak masuk sini. . . saya nak jadi pelajar tetap. . . . ni no fon saya 01124123961. . umur saya 19 tahun. .harap sangat boleh bantu saya. . saya nak sangat2 berubah kearah ini. . terima kasih. .

  221. Umur saya 17 tahun .. saya takberminat untuk sekolah .. saya nak ubah haluan saya .. saya nak mendalami ilmu agama ..

  222. Assalamualaikum.. Sy dah berumur 26 thn dan nak sgt belajar kat sekolah pondok ni. Mcmana caranya? Ni nom sy 017 4114852

  223. Salam.. saya berumur 25tahun berminat untuk belajar pondok serta, ingin mendalami ilmu agama dan mengubah corak hidup saya selama ini bolehkah sesiapa bantu saya untuk mendapatkan no telefon sekolah pondok ini.. Sekian..

  224. Sy shaminuddin stay klntn jea, sy masa kecil2 malas prgi mngaji, bila masuk sklh menengh rasa malu ngan kawan2, kalau sbjek pendidikn Islam je mesti berdebar, tkut2 kene mgaji, bulan ramadhan Yg lepas, sklh mngnjurkn tilawah al Quran, setiap pelajar mesti kene baca al Quran, sy xblh baca , mmg malu lh, hngga mngis sorng2.. Skrg sy ambil keputusan nk belajr al Quran di pondok ni…sy harap sy diterima blajr d sini…

  225. Saya nak masukkan anak perempuan saya yang berumur 16 tahun. Harap pihak tuan dapat bagi tau cara kemasukan.

  226. Macam mana nak mohon masuk ke sekolah pondok ni?

  227. Bagaimana sy mahu mendaftar

  228. Assalamualaikum, saya maisarah pelajar sekolah menengah kebangsaan perempuan methodist klang, berumur 15 tahun. Saya ingin mendalami ilmu agama, macam mana saya hendak mendaftar di sekolah ini? Harap pihak berkenaan membalas pertanyaan saya

  229. Assalam . Saya pelajar disebuah ipta . saya berminat sangat tuk mndalami agama dengn lebimndalakm

  230. Salam….sy ingin memasukkn adik perempuan sy yg berumur 12 tahun ke skolah pondok untuk belajar agama semasa cuti lepas upsr…adik sy pn dh stuju…if bole…sy hendak cari yg sekitar pulau pinang..mohon jasa baik ustazah utk bls…sekian.. ;)

  231. Dimana lokasi pondok ni? Sy berminat.

  232. Saya berumur 25 tahun.. Saya tiada pewaris.. sebatang kara.. Bolehkah saya mendaftar sebagai pelajar tetap?
    No telefon saya ialah 013-959 1859

  233. Tempatnya dimana ya? Saya teringin nak belajar mengaji dan tajwid.

  234. saya ade anak lelaki 15thn.. saya bercadabg nak sekolahkannya di pondok tuan… blh ke…

  235. Saya berumur 58th tinggal di kg Huda kota bharu, rasa nak menuntut kat pondok p.tumbuh secara pelajar tumpang atau pelajar sementara, saya ingin mengulangi perkara basic fasal fekah, fardhu ain, bacaan Quran, kalau boleh saya nak pelajar lama kat situ yg boleh bimbing saya dan saya sudi bayar khidmat dia. Harap dapat rekomen dari ustaz

  236. assalamualaikum. sudah beberapa kali saya cuba call, tapi tak dijawab

  237. As salam Sy ingin bertya bolehkah sy msukan ibu angkat sy masuk ke sekolah pondok utk mendalami ilmu agama dn mengaji. Dia sekarang berumur 80thn. Harap dpt jwpan dgn segera kerana sy sedang mencari sekolah pondok utk ibu angkat sy.

  238. Sayaberumur 21 tahun dan jahil agama… saya berminat untuk mengikuti pengajian agama… tap..tak tahu bagaimana ……mohon bantuan :(

  239. assalamualaikum …sya ingin sangat2 belajar d sekolah pondok ini tapi saya x tahu bagaimana caranya saya nk mohon, saya skrng berumur 21 tahun ..saya mohon sangat jasa tuan2 supaya dpt tolng saya …klau bolh sya ingin jadi pelajar tetep ..ni nom saya 01124277817 tolong la saya hamba yg hina ini ingin menjadi hamba allah solleh dan taat …Tolong!!.

  240. Saya nak belajar di sekolah pondok..bole tak ajar saya mcm mana nak daftar.. no saya 0166566407

  241. saya mempunyai anak perempaun berumur 17 tahun dan saya ingin hantar dia untuk mendalami ilmu agama…dia seorang yang agak agresif. saya mahu dia belajar di pondok ini untuk menjadikan dia seorang muslimah yang solehah.boleh ke?

  242. Saya berumur 14 tahun . Tinggal di johor bahru . Saya teringin nak masuk sekolah pondok dan ingin berubah dan berjaya. Boleh saya dapat kan nombor telefon?

  243. Assalamualaikum W.B.T
    Saya Afiq Azmil Saya sangat berminat untuk mendalami dalam bidang agama. Bole tak admin kepada Web ni menerangkan dengan lebih lanjut.

    013-2203378

  244. Saya berumur 15 tahun ingin mendaftar ke sekolah tersebut

  245. Assalamualaikum , bleh x sy nk msuk pokdok. Umur sy dh 23. Sy nk sgt masuk pondok.tp sy xpandai mane al quran..bleh tak tlg sy . N0 tel 0199490754… tp sy nk msuk blan 2 selama 3 bulan

  246. Bleh tak tlg sy nak msuk pondok .umur dah 23.. nh n0 tel 0199490754

  247. Assalamualaikum tuan. Saya berminat belajar di madrasah tuan. Boleh berikan no tel untuk dihubungi. Atau boleh hubungi saya melalui email

    Tinot1811@gmail.com

    Harap dapat dengar dari pihak tuan.
    Jazakallah.

  248. assalamualaikum..
    saya berumur 28 tahun… sekarang bkerja dlm dunia perkapalan.
    2 bulan bekerja, dan sebulan atau lebih sebulan cuti. Dalam masa cuti Saya teringin nak masuk sekolah pondok dan ingin berubah dan menambah amal amalan dan imu dlm agama. Boleh saya dapat kan alamat dan no telefon.?Saya berharap mendapat maklum balas dari Tuan.
    mohdsazalishebli@yahoo.com

  249. assalamualaikum…sy pelajar u dan akn cuti sem akhir bulan 10 sampai bulan 1…boleh x saya nk join pondok ni?sepanjang tempoh tu?n apa sukatan dye eh?

  250. Assalamualaikum..saya brumur 18 dan sedang bljar di ipt..saya tringin nk msuk skolah pondok:’)

  251. ASSALAMUALAYKUM KALAU MUALAF BLH TAK

  252. Berikan contoh utk lampiran pengakuan Akhlak pelajar tu.. Kurang jelas

  253. assalamualaikum..sy nk tumpang tanya,sy pelajar ipta..boleh tak kalau sy nk belajar disana masa cuti deepavali ni,selama seminggu..kalau boleh,inshaAllah sy akan sambung semasa cuti semester nanti bulan hadapan..harap boleh dipertimbangkan..wassalamualaikum

  254. assalammualaikum, saya seorang mahasiswi dan sayaingin belajar mengaji alquran dari mula hingga khatam kerana saya tidak tahu mengaji. saya mahu belajar mengaji selama dua bulan. adakah saya memenuhi syarat?

  255. assalammualaikum saya dari sabah umur 23 thun da ada isteri anak satu 1thun umurnya saya dan isteri ada keinginan utk hijra ke smnanjung tp hijra kami adala semata2 blajar agama mngkin selama 3,4 atau 5 thun saya dan isteri mahu mendalami ilmu agama.. apaka caranya utk saya… ni emel saya nadz08qudat@yahoo.com
    \

  256. assalammualaikum..saya azuan berumur 26tahun ingin belajar mendalami agama islam..dan saya berasal dari pahang..mcm mane blh saya dapat almat ni..dan kalau tidak keberatan nombor tel..untuk saya bertaya..dan ini no tel saya 0178792081.kerjasama pihak tuan saya amat harapkan..

  257. assalamualaikum.sye btl2 nk belajar asas agama,skrg sye dh 27thn,jika boleh sye nk belajar selama 2 bln..boleh xsye nk mula bln 11 ni…

  258. assalam saya brusia 15 tahun .saya berminat untuk memasuki sekolah pondok.ada ka sekolah pondok yang nak ambil budak berumur berumur mcm saya dan saya seorang perempuan. jika ada tolonglah call namber ni 0195297925

  259. Assalammualaikum.ada number telefon?
    Supaya senang nak tanya.

  260. Assalammualaikum.ada number telefon?
    Supaya senang nak tanya

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 15,850 other followers

%d bloggers like this: